Prosze!! !tylko odpowiedzi;]
1.składnik chlorofilu(6)
2.Brak tego pierwiastka w diecie ptaków powoduje gubienie jaj(4)
3.brak jej powoduje kruchość paznkoci(6)
4.wchodzi w skład kości i kwasów nukleinowych(5)
5.składnik soku żołądkowego(5)
6.jego brak powoduje martwice lisci(6)
7.czesto zwiazana jest z brakiem fosforu(7)
8.ich kondycja zalezy od ilości siarki w pożywieniu(5)
9.wchodzi w skąłd białek i kwasów nukleinowych(4)
10.w parze z potasem bierze udział w transporcie substancji przez błonę komórkową(3)
11.wchodzi w skład tłuszców, cukrów bialek kwasów neukleinowych(4)
12.podstwawy pierwiastek budujacy zwiazek organiczny(6)
13.zawiera dużą ilość siarki(7)
14.jego głównym skłądnikiem jest wapń(8)

2

Odpowiedzi

2010-01-20T14:12:27+01:00
1.Magnez
2.
3.Krzemu
4.Fluor
5.Lipaza,śluz,kwas solny,pepsynogen,podpuszczka
6.Potasu
7.
8.Włosy
9.Azot lub tlen
10.Sód
11.Woda
12.Węgiel
13.
14.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • 889
  • Początkujący
2010-01-20T14:42:42+01:00
1.magnez
2.wapń
3,siarka
4.chlor
5.wodór
6.fosfor
7. nekroza
8.włosy
9.azot
10.sód
11.tlen
12.wegiel
13.papryka
14.szkielet
4 5 4