Odpowiedzi

2010-01-19T14:32:28+01:00
Kongres Wiedeński trwał od 1814-1815 i ustalał nowy podział Europy. Panowała na nim zasada legitymizmu(król pochodzi od Boga a jego władza jest nienaruszalna) i równowagi europejskiej(wyrzeczenie się podbojów terytorialnych, by stworzyć Europę bez podziałów i sporów). 26 września 1815r. Rosja Austria i Niemcy zawarły sojusz zwany świętym przymierzem który mówił o wzajemnej współpracy i był próbą stworzenia stałej federacji państw europejskich na zasadach chrześcijaństwa.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T14:36:36+01:00
Kongres wiedeński zebrał się w 1814r. Głównymi pryjorytetami obrad stało się uporządkowanie granic i rządów po upadku Napoleona. Obecni na kongresie chcieli także doprowadzić ład w kwestii prawnej i ustrojowe. Zasadami, którymi kierowano się na obradach była zasada legitymizmu, restauracji oraz równowagi sił. Kongres Wiedeński podzielił ziemie Księstwa Warszawskiego na 3 części. Utworzono Święte Przymierze czyli sojusz powołany w celu zagwarantowania tego, że postanowienia kongresu będą przestrzegane. Główną rolę sojuszu odegrały Rosja, Austria i Prusy.
7 3 7
2010-01-19T14:46:43+01:00
Świete przymierze - byo proba utworzenia stalej federacji europejskiej i opartej na trwalych chrzescijanskich podstawach.Sojusz zawarty 20 wrzesnia 1815 r przez Rosje Austrie I Prusy.

Kongres wiedenski obradowal w latach 1814-1815 i kierowal sie trzeba zasadami
-to zjazd monarchow i dyplomatow w celu przywrocenia ladu w europie, po wojnach Napoleonskich
-kierowal sie trzema zasadami:
*restauracji-przywrocic na tron dawane dynastie i systemy polityczne z przed wojen napoleonskich
*legitymizmu- wladza krola pochodzi od boga i jest nienaruszalna
*rownowagi sil- zadne z panstw nie moze wybic sie na hegemona w europie(przywodce)
-glos decydujacy nalezal do Rosji Austrii i Prus oraz Wielkiej Brytni i Francji.
4 5 4