Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200cmX270cm. na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135cm i 180cm.
jaką część ściany zajmuje to lustro??

A.¼ B.⅕ C.⁹₄₀ D.⁹₂₀

PROSZĘ O ROZWIĄZANIA

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T14:46:42+01:00
Pp = a * b
a = 200cm
b = 270cm

Pp = 200cm * 270cm
Pp = 54 000cm²

Pr = e*f/2
e = 135cm
f = 180cm

Pr = 135cm * 180cm / 2
Pr = 24 300cm² / 2
Pr = 12 150cm²

12 150cm²/54 000cm² = 1215 / 5400 = 225/1000 = 45/200
= 9/40

Odp: C
1 5 1
2010-01-19T17:59:13+01:00
P= 200cm * 270 cm= 54000 cm kwadratowych
P= 135 * 180 24300 cm kwadratowych
-----------= ---------- 12150
2 2

5400- 12150= 41850