Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T14:46:03+01:00
X - mała skrzynia
y - duża skrzynia

x + y = 30
3x + 4y = 110

x = 30 - y
3 * (30 - y ) + 4y = 110

x = 30 - y
90 - 3y + 4y = 110

x = 30 - y
y = 20

x = 30 - 20
y = 20

x = 10
y = 20
Odp Skrzyń małych jest 10, dużych 20
1 5 1
2010-01-19T14:51:22+01:00
Otóż Oznaczmy że x- to ILOŚĆ skrzynek 3 kilogramowych a
y to ILOŚĆ skrzynek 4 kilogramowych zatem
x+y =30 bo tyle jest Wszystkich skrzynek.

Wiemy ze w małych jest 3kg ładunku a jest ich x ilość a w Duzych 4 kg ładunku i jest ich y zatem
3x+4y=110kg

Robimy z tych 2 równań układ

x+y=30
3x+4y=110

wyznaczamy x z pierwszego równania czyli:
x=30-y i podstawiamy pod drugie równanie
3(30-y)+4y =110
rozwiązujemy i wychodzi
90-3y+4y=110 zatem
y=20 a x=30-y czyli
x=10
zatem jest 10 małych i 20 dużych skrzynek :) Wyjaśnienie zadanie godne nauczyciela :D