Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T14:52:17+01:00
Rysujesz trojkat w którym, x- długość ramienia, (x-4) - to wysokość h, oraz podstawa a=16 (poł to 8 )
z pitagorasa obliczasz długość x i h , czyli
x^2 = 8^2 +(x-4)^2
x^2= 8^2 + x^2 -8x +16 (x^2 - się skraca, 8x na drugą mańke i masz)
8x = 80 , x=10, h=6
P= 16 * 6/2 = 48 cm^2
  • LuSS
  • Rozwiązujący
2010-01-19T14:52:34+01:00
H = 16-4=12 cm
a = 16 cm
p= (16*12):2 = 192 cm²
2010-01-19T15:46:43+01:00
H = 16-4=12 cm
a = 16 cm
p= (16*12):2 = 192 cm(kwadratowe)