Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T15:01:35+01:00
A - podstawa
b- bok trojkata

tworzymy uklad rownan
18=2b+a
2b=a

18=a+a poniewaz podstawiam
2b=a

18=2a
2b=a

9=a
2b=9

a=9
b=4,5

polowa trojkata rownobocznego to trojkat prostokatny licze wysokosc h
h²+3²=(4,5)²
h²+9=20,25
h²=11,25
h=3,35

P=1/2 a *h
P= 1/2 9*3,35
P=15
1 5 1
2010-01-19T15:03:46+01:00
X - długość ramienia
y - długość podstwy
obwód = x + x + y = 2x + y

tworzymy uklad rownan
2x + y = 18
2x = y

y = 18 - 2x
2 x = 18 - 2x

y = 18 - 2x
4x = 18

y = 18 - 2x
x = 4,5

y = 18 - 2 *4,5
x = 4,5

y = 9
x = 4,5

Licząc pole możemy skorzystać z wzoru herona
P = √p (p-a)(p-b)(p-c) p = 1/2 obw = 9
P = √9 (9-4,5)(9-4,5)(9-9) = √9 * 4,5*4,5 = √182,25= 13,5