Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T14:57:42+01:00
80% z 8cm=0,8×8cm=6,4cm
h=6,4cm
v=pole podstawy ×h
v=a²√3:4×h
v=8²√3:4×6,4
v=102,4√3cm³
1 5 1
2010-01-19T15:02:53+01:00
A=długość boku trójkąta
a=8
najpierw obliczmy pole podstawy trójkąta Który jest równoboczny czyli wszystkie jego boki są równej długości zatem musimy znaleść wysokość tego trójkąta a najlepiej obliczyć z twierdzenia pitagorasa gdzie nasze h (do kwadratu) będzie się równało 8(do kwadratu Minus połowę drugiego boku do kwadratu CZYLI:
h²=8²-4²
h²=64-16
h²=48
h=√48
h=4√3
Pole tego Trójkąta to Wysokość razy podstawa podzielone przez 2 czyli:
P=h×a÷2
P=4√3×8÷2
P=16√3

jeżeli Wysokość graniastosłupa to 8/10 długości krawędzi podstawy to znaczy że h = 8/10 ×8
czyli 64/10=32/5
Objetość wiec będzie się równać :
V=16√3×32/5
V=512/5 √3