Odpowiedzi

2010-01-19T15:43:16+01:00
Abisyńska Wyżyna, duży obszar wyżynny rozciągający się na zachodzie i północy Etiopii. Od Wyżyny Somalijskiej oddzielona Rowem Abisyńskim.
zwierzęte - Zwierzęta, według Cavaliera-Smitha jedno z sześciu królestw organizmów żywych (pozostałe to bakterie, chromisty, protisty, grzyby oraz rośłiny). Są to jedno- lub wielokomórkowe.....

Gujańska Wyżyna, region naturalny na kontynencie południowoamerykańskim. Rozciąga się na obszarze ok. 1,2 mln km2, pomiędzy Oceanem Atlantyckim...
zwierzęta - Zwierzęta, według Cavaliera-Smitha jedno z sześciu królestw organizmów żywych (pozostałe to bakterie, chromisty, protisty, grzyby oraz rośłiny). Są to jedno- lub wielokomórkowe.....
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T15:46:19+01:00
Wyżyna Abisyńska - afrykańska wyżyna w zach. i płn. Etiopii oraz Erytrei, oddzielona od Wyżyny Somalijskiej Rowem Abisyńskim. Jej średnia wysokość wynosi 2.000 m n.p.m.

Wyżyna Gujańska - wyżyna w północnej części Ameryki Południowej, między Niziną Orinoko a Niziną Amazonki. Zajmuje powierzchnię ok. 1,2 mln km. Wyżynę rozcinają liczne rzeki, tworząc liczne i wysokie wodospady, w tym najwyższy wodospad świata Salto Angel - 1054 m wysokości.

Wyżyna Brazylijska - rozległa wyżyna we wschodniej części Ameryki Południowej, głównie na terytorium Brazylii. Położona między wybrzeżem Oceanu Atlantyckiego a nizinami La Platy i Amazonki.


Wyżyna Irańska - znajduje się w Iranie i częściowo w Afganistanie i Pakistanie.Naturalne granice Wyżyny Irańskiej wyznaczają (z zachodu na wschód) góry Zagros, Elburs, Kopet-dag i Hindukusz. Wnętrze Wyżyny Irańskiej zajmuje suchy płaskowyż, podzielony na odrębne kotliny niewysokimi łańcuchami górskimi. Wnętrza kotlin zajmują obszary pustynne, rozległe solniska.

8 4 8