Gdy wiał silny wiatr halny, drzewo o wysokości 20m złamało się w ten sposób,że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6m od pnia.Oblicz, na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane.


Obliczcie to z twierdzeniem Pitagorasa.
Z obliczeniami proszę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T14:59:47+01:00
X²+(6m)²=y²
(20m-y)²(6m)²=y²
400m²-40my+y²+36m²=y²
436m²=40my /40m
y=10,9m

x=20m-y
x=20m-10,9m=9,1m
21 3 21
2010-01-19T15:03:16+01:00
Pionowa przyprostokatna=a
pozioma przyprostokatna =b
przeciwporostokatna=c

a+c=20m
b=6m

a=20m-c

z pitagorasa:
c²=a²+b²
c²=(20-c)²+6²
c²=400-40c+c²+36
c²=c²-40c+436
40c=436
c=436:40
c=10,9m

20m-10,9m=9,1m
odp. drzewo złamało sie na wysokości 9,1m od ziemi
41 4 41