Odpowiedzi

2010-01-19T15:08:57+01:00
Mistyczne ciało Chrystusa to wspólnota wiernych ktorych głową ich Kościoła jest Chrystus, żywy Chrystus natomiast to Bóg ktory jest w człowieku w jego duszy i w świecie który stworzył.
24 2 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:03:56+01:00
Wierzący, którzy odpowiadają na Słowo Boże i stają się członkami Ciała Chrystusa, zostają ściśle zjednoczeni z Chrystusem: "W Ciele tym życie Chrystusowe rozlewa się na wierzących, którzy przez sakramenty jednoczą się w sposób tajemny i rzeczywisty z umęczonym i uwielbionym Chrystusem".Jest to szczególnie prawdziwe w odniesieniu do chrztu, przez który jednoczymy się ze Śmiercią i Zmartwychwstaniem Chrystusa.Oraz do Eucharystii, przez którą "uczestnicząc w sposób rzeczywisty w Ciele Pańskim, wznosimy się do wspólnoty z Nim i nawzajem ze sobą"
30 3 30