Odpowiedzi

2010-01-19T15:18:37+01:00
Moim zdaniem Roland był średniowiecznym bohaterem ponieważ walczył ,, do upadłego"
Wykazał się odwagą i opanowaniem, ale i był honorowy aż do końca. Dlatego właśnie zginął
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:31:36+01:00
Średniowiecze to epoka, która charakteryzowała się m.in. męstwem rycerzy. W licznych dziełach (choć nazywanajest przez renesans "epoką mroków") możemy zauważyć odwagę rycerza, oddanie władcy oraz uwielbienie Boga (jak wiemy życie ludzi jak i filozofia tej epoki skupiała się głównie na teocentryzmie).
Roland jest właśnie przykładem średniowiecznego rycerza. Do końca walczył dla panstwa, dla władcy, którego szanował. Jego śmierć jest utożsamiana ze śmiercią Chrystusa. Skierowanie jego twarzy (Rolanda) może ziinterpretować jako pogardę dla przeciwników. Śmierć na wzgórzu - chciał być blisko Boga.
2 2 2