Odpowiedzi

2010-01-19T15:49:11+01:00
Państwo totalitarne:
* jego władza skupiona jest w ręku jednej osoby lub wąskiej grupy ludzi, którzy starają się kontrolować wszystkie aspekty życia ich państwa
*występuje w nim kult jednostki, rozbudowany aparat policyjny, inwigilacja i donosicielstwo.
Przykłady takich państw:
*Korea północna
*Związek Radziecki
*Trzecia Rzesza
*Włochy za rządów Mussoliniego
*Chiny za rządów Mancetunga
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:10:30+01:00
Miałam dzisiaj takie zadanie na spr:).I ja napisałam tak:
-system monopartyjny, czyli istnieje jedna partia która dominuje nad wszystkimi dziedzina życia, zwykle kierowana dyktatorsko
- Istnienie jednej ideologii
- Gospodarka centralnie zarządzana
- Ingerencja w życie prywatne obywateli
- terror fizyczny i psychiczny(obozy koncentracyjne, więzienia, deportacja itp)
-Cenzura
- Środki przekazu pozostają pod ciągłą kontrolą władz
- Interes jednostki podporządkowany jest interesowi partii i państwa
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T20:27:46+01:00
Państwo totalitarne -to państwo, które stara się organizować i objąć kontrolą wszystkie sfery życia publicznego :)