Matematyka Klasa VI SZKOŁA PODSTAWOWA W CHOCIANOWIE!!
zad. 7/115
B)Obwód podstawy graniastosłupa prostego jest równy 10cm, wysokość graniastosłupa wynosi 3,5cm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa.
C)Pole powierzchni całkowitej pewnego graniastosłupa prostego jest równe 120cm kwadratowych. Wysokość graniastosłupa wynosi 5cm, a obwód podstawy jest równy 20cm. Jakie jest pole podstawy tego graniastosłupa.
zad. 9/115
Macie w podręczniku!!!!
Bo tam są rysunki !!!!
Zrobić te 2 zadania bo zgłaszam!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-19T15:39:26+01:00
B)
obwód-10cm
wysokość-3,5cm
10x3,5=35,0
c)
powierzchnia-120cm
wysokość-5cm
obwód-20cm

120x5=600cm
5x20=100cm
600+100=700cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T15:44:33+01:00
Zad. 7/115)
B)
10cm : 4 = 2,5cm Pole=AxB
Pole=2,5cm x 3,5cm = 8,75cm kwadratowych
8,75cm kwadr. x 4 = 35 cm kwadr.

C)
20cm : 4 = 5cm
5cm x 5cm = 25cm kwadr.

9 zad. nie zrobię bo chodzę do 1 gim i nie mam podręcznika...