Odpowiedzi

2010-01-19T15:35:36+01:00
1) liczby wymierne o tych samych znakach dodajemy tak jakby tych znaków nie było ;D .
2)Liczby wymierne o różnych znakach dodajemy tak: + i - tworzą -, -i- tworzą +, oraz + i + tworzą - ;p .
3)nie wiem jak to wyjaśnić ;p
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T15:59:13+01:00
A) Aby dodać dwie liczby o tych samych znakach, musimy dodać ich wartości bezwzględne i zapisać ze znakiem z jakim były zapisane.


b) Aby dodać dwie liczby o różnych znakach musimy je do siebie dodać i zapisać z znakiem stojącym przy większej liczbie.

c) Aby odjąć liczbę, można ją dodać i zapisać z przeciwnym znakiem :)
2 5 2
2010-01-19T17:02:26+01:00
Słuchaj pamiętam tyle:
a) jeżeli mamy np -4-6- jeżeli mamy napisane 2 minusy to no wtedy trzeba dodawać czyli -4-6 =-10,ponieważ trzeba zsumować obie ujemne,
b)jeżeli mamy np taki przykład -7+12=-5w tym przypadku trzeba odjąć 12 od 7 czyli - + += -ja gdybyśmy mieli takie samo działanie ale w nawiasie to wynik był by inny -7+(-12)=5,czyli w nawiasie wynik będzie na +
c)gdy są 2 minusy np -7-7=-14 ponieważ gdy mamy dwa minusy wynik będzie dodany z 2 liczb na minusie ale jeżeli dodamy to musimy pamiętać z przodu o minusie

;)
1 1 1