Oblicz pole powierzchni całkowitej walca o wysokości h i promieniu podstawy r, jeżeli:
a. r= 4 cm h= 6 cm
c. r= 6 cm h= 14 cm


Oblicz i porównaj pola powierzchni całkowitej walców powstałych przez obrót prostokąta o wymiarach 4cm na 6 cm jeden raz wokół dłuższego boku, a drugi raz wokół krótszego boku.

2

Odpowiedzi

2010-01-19T15:46:25+01:00
1.a) 2*pi*r*h+2*pi*r^ ^(do kwadratu)
Pc=2*pi*4*6+2*pi*4^
Pc=48pi+32pi
Pc=80pi
c) Pc=2*pi*6*14+2*pi*6^
Pc=168pi+72pi
Pc=240pi
2.wokol dluzszego boku
r=4, h=6
Pc=2pi*4*6+2pi*4^
Pc=48pi+32pi
Pc=80pi
wokol krotszego boku
r=6, h=4
Pc=2pi*6*4+2pi*6^
Pc=48pi+72pi
Pc=120pi

P=Pc wokol krutszego -Pc wokol dluzszego
P=120pi-80pi
P=40pi
8 5 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T15:58:31+01:00
A. Pc=2"3,14"4"(4+6)=251,2cm2
b. Pc=2*3,14*6*20=753,6cm2



Pc=2*3,14*4*10=251,2cm2
Pc=2*3,14*6*10=376,8cm2
376,8-251,2=125,6cm2

Odp. Pole powierzchni drugiego walca jest wieksze o 125,6cm2
4 2 4