Podaj funkcje wymienionych tkanek: (Świat biologi, str. 61 zad.1)
twardzica_______________________
korek_________________________
zwarcica___________________________
drewno__________________________
miękisz__________________________
skórka__________________________-

3

Odpowiedzi

2010-01-19T15:54:56+01:00
Sklerenchyma (twardzica) - tkanka wzmacniająca
Korek-tkanka okrywająca
Kolenchyma (zwarcica) – tkanka roślinna wzmacniająca
Drewno- złożona tkanka roślinna roślin naczyniowych
Miękisz – jednorodna tkanka roślinna
Skórka - tkanka roślinna okrywająca
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:08:11+01:00
Twardzica:
- pełni funkcję podobną do szkieletu zwierząt
- usztywnia łodygę (len)
- chroni nasiona (łupiny orzechów, pestki owoców)

korek:
- umożliwia wymianę gazową
- chroni przed wnikaniem drobnoustrojów
- chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi

zwarcica:
- chroni przed urazami mechanicznymi
- nadaje elastyczność i sztywność

drewno:
- transport wody i soli mineralnych z korzenia

miękisz:
- przeprowadza proces fotosyntezy (miękisz asymilacyjny)
- wypełnia wolne miejsca, zachodzą w nim wszystkie procesy życiowe (miękisz zasadniczy)
- gromadzi substancje odżywcze (burak, marchew) oraz wodę (miękisz spichrzowy)

skórka:
- ochrania przed utratą wody i urazami, umożliwia wymianę gazową (skórka liścia)
- pobiera wodę z gleby (skórka korzenia)
3 5 3
2010-01-19T17:05:12+01:00
Twardzica:usztywnia łodygę chroni nasiona
korek: chroni przed czynnikami zewnętrznymi, umożliwia wymianę gazową
zwarcica:nadaje elastyczność częściom rośliny
drewno:przewodzi wodę i sole mineralne, pełni tę funkcję mechaniczną
miękisz;proces fotosyntezy
skórka :chroni przed utrata wody,wniknięciem mikroorganizmów
3 4 3