Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T15:58:17+01:00
2dm=20cm=h
12cm=a
3*12=36cm=b
P=(a+b)*h/2
P=(12+36)*20/2
p=480cm²
55 4 55
źle
skróć cm2 na dm2
Komentarz został usunięty
2010-01-19T15:58:46+01:00
W trapezie o wysokości 2 dm jedna z podstaw ma długość 12cm, a druga podstawa jest od niej trzy razy dłuższa.
jakie pole ma ten trapez??

wysokość - 2dm=20 cm
podstawa 1- 12cm
podstawa 2- 12*3= 36cm

drugą podstwę musisz pomnożyć 12 (czyli pierwszą) przez 3 ponieważ ma być 3 razy dłuższa

P=1/2(a+b)*h

P=1/2(12+36)*20= 1/2*48*20= 24*20= 480 cm2 (kwadratowych)
37 3 37
zamień jednostki! na dm2
Komentarz został usunięty