Odpowiedzi

2010-01-19T16:06:46+01:00
Savoir-vivre dobre maniery, bon-ton, konwenans towarzyski, znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie.

Savoir znaczy wiedzieć, za to vivre znaczy po prostu żyć. Stąd savoir-vivre przetłumaczyć można jako sztuka życia. Wzięte razem, tworzą popularny splot słów, który można rozumieć jako: 1 – znajomość obyczajów i form towarzyskich, reguł grzeczności; 2 – umiejętność postępowania w życiu i radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach.

Zasady dotyczą przede wszystkim kilku głównych dziedzin życia:

nakrywania, podawania do stołu i jedzenia,
wyglądu, prezencji (np. postawy, higieny) i właściwego ubioru,
form towarzyskich (np. w miejscu pracy, w rodzinie, na przyjęciach),
komunikacji (także telefonicznej i internetowej),
zachowania się w szczególnych sytuacjach.
Warto nadmienić, że savoir-vivre jest uwarunkowany kulturowo, a więc znacząco różni się od siebie w zależności od regionu świata.



polecam tą stronkę , opisuje ona wszystkie zasady savoir-vivre'u począwszy od zachowania przy stole kończąc na ubiorze-----> www.dobre-maniery.com/




2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:10:26+01:00
Savoir-vivre, czyli inaczej sztuka życia, to zbiór zasad, dzięki którym nasze życie staje się o wiele prostsze.

1. Nie należy podawać ręki przez stół lub biurko. Jeśli chcemy się przywitać uściskiem dłoni, należy zbliżyć się do gościa
2.Jeśli prawa dłoń jest brudna, wyjaśniamy to drugiej osobie i witamy się bez uścisku ręki.
3.Młodszych przedstawiamy starszym, niższych rangą - starszym rangą, panów - paniom, pojedynczą osobę - parze, nowo przybyłych gości - obecnym.
4. Starszy podaje rękę młodszemu.
5.Gospodarz wyciąga pierwszy dłoń do gościa.
6.nie oblizujemy talerzy.
7.Myjemy ręce przed jedzeniem
8.Nie podsłuchuj
9.Nie zapominamy o dziękuje przepraszam proszę
10.Nie zaglądamy do cudzych szuflad

Myśle że pomogłam
5 4 5