Hej. Potrzebuję dowiedzieć się, jak zapisuje się godziny po niemiecku. Np. chcę napisać słownie, że jest godzina 14.20. Napiszcie też kiedy się daje ,,um" kiedy ,,Uhr" kiedy ,,vor" i ,,halb" chociaż nie wiem czy w języku niemieckim jest coś takie jak halp:P I podajcie jakieś przykłady. Proszę. I napiszcie słownie godzinę 16.50 :):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:16:18+01:00
Więc tak sprawa jest prosta :
- kiedy masz godzinę 13:10 czyli przed wpół do to piszesz nach
- kiedy 13:40 czyli po wpół do piszesz vor
- kiedy masz godzinę 13:30 czyli wpół do to piszesz halb

W praktyce :
13:10 - najpierw Es ist potem ,że jest dziesięć po czyli zehn nach potem liczba godziny czyli w tym przypadku dreizehn. Pamiętaj że to jeden ze sposobów, których jest kilka.
(Es ist zehn nach dreizehn Uhr)
13:30 - Es ist (13 godzina) dreizehn ( 30 minut) dreiBig
albo że jest w pól do drugiej czyli Es ist halb zwei.
(Es ist halb zwei)

13:40 - Musisz napisać że jest za dwadzieścia druga czyli Es ist zwanzig vor zwei Uhr.
(Es ist zwanzig vor zwei Uhr)

Ogólnie na początku zawsze pisz Es ist ,
jeżeli mówisz ,że robisz coś o jakiejś godzinie wtedy używaj Um
Uhr zazwyczaj używa się przy penyc godzinach np. 13:00 - Es ist dreizehn Uhr.
2 4 2
2010-01-19T16:19:51+01:00
(nie patrz na ortografię.;d)

Es ist 8 Uhr. jest 8 godzina
nach-po
halb wpółdo
von przed

jeśli chcesz napisac że wpółdo.;np;
Es ist halb zehn Jest wpółdo 10
Jest + wpółdo + której

jeśli chcesz napisac że po;
Es ist deribig nach zehn= J est trzydzieści po dziesiątej
Jest+ile+ po+ której

jeśli chcesz napisac przed;
Es ist Funf von acht Jest Jest pięc przed ósmą
Jest+ile+przed+którą
2 4 2