Odpowiedzi

2010-01-19T16:20:39+01:00
DANE: SZUKANE:
Vo=5m/s h=?
Vk=15m/s

Vk=Vo+g*t
t=Vk/Vo+g
t=15/5+10
t=1s

h=g*t2/2
h=10*1*1/2
h=10/2
h=5m
2010-01-19T16:23:21+01:00
E=mgh+mV1^2/2
E=mV2^2/2

mgh+mV1^2/2=mV2^2/2 /:m

h=V2^2/2-V1^2/2 /g
h=112,5-12,5/10=10m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:32:31+01:00
Witaj

Z zas.zach.energii na górze Ek1 + Ep1 = Ek2 + Ep2 na dole, czyli
mxv1do2/2 + mgh = mxv2do2/2 + 0 /:m
h=(v2do2-V1DO2)/2g=(225-25)/20=10m

Pozdrawiam
czarnadziura