1. Oblicz ;
a ) jaką częścią godziny jest ; 1 min, 5 min, 20 min, 30 min
b ) jaką częścią centymetra jest ; 1 mm, 5 mm,9 mm

2. W klasie piątek jest 24 uczniów. Na koncert do filharmonii pojechało pięć szóstych wszystkich uczniów. Ile uczniów NIE BYŁO na koncercie ?

3. Ułamkowi cztery dziewiąte równy jest ułamek ;
a - dwie trzecie b - osiem dwudziestych
c - dziesięć osiemnastych d - dwanaście dwudziestych siódmych

4. Różnicą liczb dwie całe cztery dziewiąte i dwie całe jedna trzecia jest ;
a - trzy całe osiem dziewiątych b - jedna cała
c - cztery całe cztery dziewiąte d - cztery dziewiąte

5. Iloczynem liczb sześć siódmych i dwie całe jedna trzecia jest ;
a - 2 b - jedna cała dziesięć dwudziestych pierwszych
c - 3 d - trzy całe cztery dwudzieste pierwsze

6. Oblicz drugą potęgę liczby trzy piąte

7. Ile to metrów dwie piąte kilometra ?

8. Wartością wyrażenia ( trzy całe jedna druga ; dwie całe cztery piąte - trzy czwarte ) razy dwie całe dwie trzecie jest ;
a - jedna cała jedna trzecia
b - dwie całe jedna trzecia
c - dwie trzecie
d - trzy całe jedna szósta

9. Uzębienie stałe u dorosłego człowieka składa się z 32 zębów. jedna czwarta zębów to tzw. siekacze. Ile siekaczy ma dorosły człowiek .?

PROSZĘĘ O POMOOC ! xdd. bez obliczeń może być ; )
Błaagam o odp ; D

2

Odpowiedzi

2010-01-19T16:16:19+01:00
1. 1/60
5/60= 1/12
20/60= 1/3
30/60=1/2


2. W klasie piątek jest 24 uczniów. Na koncert do filharmonii pojechało pięć szóstych wszystkich uczniów. Ile uczniów NIE BYŁO na koncercie ?

Było razem-24
Pojechało - 5/6×24= 20
Nie było- 24-20=4
Na koncercie nie było 10 uczniów

3. d
4.b
5.a
6.dziewięć dwudziestych piątych- 9/25
7 400 metrów
BO:
dwie piąte= cztery dziesiąte=czterysta tysiącznych
2/5=4/10=400/1000
ósmego nie rozumiem co napisałeś dokładnie ;)
9. 1/4 razy 32 = 8
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:22:25+01:00
1. Oblicz ;
a )
1 min=1/60h,
5 min=1/12h,
20 min=1/3h,
30 min=1/2h
b )
1 mm=0,1cm,
5 mm=0,5cm,
9 mm=0,9cm

2. W klasie piątek jest 24 uczniów. Na koncert do filharmonii pojechało pięć szóstych wszystkich uczniów. Ile uczniów NIE BYŁO na koncercie ?
Było 5/6 czyli
6/6-5/6=1/6 tylu nie było
25*1/6=4 tylu nie było

3. Ułamkowi cztery dziewiąte równy jest ułamek ;
dwie trzecie

4. Różnicą liczb dwie całe cztery dziewiąte i dwie całe jedna trzecia jest ;2 4/9 - 2 1/3= 22/9-7/3=22/9-21/9=1/9
jedna dziewiąta

5. Iloczynem liczb sześć siódmych i dwie całe jedna trzecia jest 6/7*2 1/3=6/7*7/3=2
6. Oblicz drugą potęgę liczby trzy piąte
(3/5)^2=dziewięć dwudziestych piątych

7. Ile to metrów dwie piąte kilometra ?
1km=1000m
2/5*1000m=2000/5m=400m
8. Wartością wyrażenia ( trzy całe jedna druga ; dwie całe cztery piąte - trzy czwarte ) razy dwie całe dwie trzecie jest ;
(3 1/2:2 4/5-3/4)*2 2/3=(7/2:14/5-3/4):8/3=(7/2*5/14-3/4):8/3=(5/4-3/4)*8/3=2/4*8/3=jedna cała jedna trzecia


9. Uzębienie stałe u dorosłego człowieka składa się z 32 zębów. jedna czwarta zębów to tzw. siekacze. Ile siekaczy ma dorosły człowiek .?32*1/4=8
8 4 8