Hodowca karpi i pstrągów przygotował do sprzedaży 500 ryb, przy czym karpi było o 140 więcej niż pstrągów. Hodowca sprzedał 3/4 liczby karpi i 2/3 liczby pstrągów. Ile ryb przygotowanych do sprzedaży pozostało u hodowcy? Ułóż układ równań i rozwiąż.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T16:05:41+01:00
X- liczba pstrągów
500= x+(x+140)
500= 2x + 140
360=2x/:2
x=180

180- liczba pstrągów
320- liczba karpi

3/4 z 320
3/4*320= 240- ilość sprzedanych!
320-240=80- ilość niesprzedanych!

2/3 z 180
2/3*180= 120- ilość sprzeadnych!
180-120=60- ilość niesprzeadnych!

odp. zostało 80 karpi i 60 pstrągów, czyli razem 140 sztuk.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:15:40+01:00
K+p = 500
p+140 = k
Rozwiązuję układ podstawiając z drugiego równania do pierwszego
p+140+p = 500
2p = 360
p=180------liczba pstrągów
k=180+140=320------liczba karpi
Sprzedano 3/4 karpi,to zostało 1/4 karpi
1/4 * 320 =80
Sprzedano 2/3 pstrągów,to zostało 1/3 pstrągów
1/3 * 180 = 60
Pozostało 80 karpi i 60 pstrągów,razem 140 ryb.
1 5 1