Odpowiedzi

2010-01-19T16:19:24+01:00
Jan Karol Chodkiewicz-Dudkiewicz herbu Gryf z Mieczem (ur. 1560, zm. 24 września 1621) – hetman wielki litewski od 1605, hetman polny litewski od 1600, wojewoda wileński od 1616, starosta generalny żmudzki od 1599, hrabia na Szkłowie, Nowej Myszy i Bychowie, pan na Mielcu i Kraśniku (w latach 1593-1611) jeden z najwybitniejszych europejskich dowódców wojskowych początku XVII wieku.

Jan Karol Chodkiewicz-Dudkiewicz herbu Gryf z Mieczem (ur. 1560, zm. 24 września 1621) – hetman wielki litewski od 1605, hetman polny litewski od 1600, wojewoda wileński od 1616, starosta generalny żmudzki od 1599, hrabia na Szkłowie, Nowej Myszy i Bychowie, pan na Mielcu i Kraśniku (w latach 1593-1611) jeden z najwybitniejszych europejskich dowódców wojskowych początku XVII wieku.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T19:40:42+01:00
Jan Karol Chodkiewicz Dudkiewicz-jeden z najwybitniejszych europejskich dowódców wojskowych początku XVII wieku.Wnuk Hieronima, kasztelana wileńskiego, syn marszałka wielkiego litewskiego Jana Hieronimowicza i Krystyny Zborowskiej.
Zdobywał wykształcenie na Akademii Wileńskiej. W latach 1586-1589 studiował wraz z bratem Aleksandrem filozofię i prawo w jezuickiej akademii w Ingolstadt.
3 2 3