1. Bartek jest o 4 lata młodszy od siostry. Za sześć lat będą mieli w sumie 34 lata. Ile lat ma każde z nich obecnie?

2. Za 5 lat ojciec będzie cztery lata starszy od syna i razem będą meli 55 lat. Ile lat ma obecnie każdy z nich?

Za dobre rozwiązanie tych 2 zadań daje najwięcej !!!!

Dzięki (; za rozwiązanie ...

2

Odpowiedzi

2010-01-19T16:12:05+01:00
Jeśli jest o 4 lata młodszy , po szećiu latach bd miał 10
34 -10 = 24
24 -6=18
Chyba chlopak ma 4
Dziewczyna 18



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:25:08+01:00
Zadanie 1

34 - 4 = 30
30 : 2 = 15
15 + 4 = 19
19 - 6 = 13 - obecny wiek siostry
15 - 6 = 9 - obecny wiek Bartka

sprawdzenie:
13 - 4 = 9
13 + 6 +9 +6 = 34

Odp.: Obecnie Bartek ma 9 lat a siostra 13.

Licze na Naj ;dd pzdr ;PP


Zadanie 2

55 : 5 = 11 - wiek syna za 5 lat
11 * 4 = 44 - wiek ojca za 5 lat
11 - 5 = 6 - obecny wiek syna
44 - 5 = 39 - obecy wiek ojca

Odp.: Obecnie syn ma 6 lat a ojciec 39.