Odpowiedzi

2010-01-19T16:12:04+01:00
Powstanie romb o przekatnych = bokom prostokata,czyli pole otrzymanej figury będzie połowę mniejsze,czyli =10cm²,,,,bo p prostokata =ab,,,a rombu=½ab
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:16:57+01:00
W srosku prostokata wychodzi romb, pole rombu obliczamy ze wzoru e*f /2
gdzie e i f sa przekatnymi (w tym przypadku ich dlugosc rowna sie dlugosci bokow prostokata; przy takim polu dlugosci te moga miec dwa warianty 2 i 10 lub 4i5, w obu przypadkach pole rombu wyniesie 10 cm2)

przyklad: 4*5/2 = 20/2 = 10 przyjmujac ze dlugosc bokow wynosi 4 i 5 cm
1 5 1