Odpowiedzi

2010-01-19T16:28:15+01:00
Patriota jest silnie związany z państwem,dba o jego honor,jmusi znać swój kraj,znąc swoją wartośc jako Polak,znac obyczaje,tradyjce,które panują w jego państwie,......Mam nadzieję,że pomogłam..
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:29:41+01:00
Współczesny patriota to osoba dbająca o innych, znająca historię Polski, odnosząca się z szacunkiem i godnością do świąt i symboli narodowych. Stara się utrzymywać dobry wizerunek Polski i Polaków na świecie, jest dumny z bycia Polakiem i z polskich tradycji, posiada wykształcenie mogące pomóc ojczyźnie. Polska utrzymuje silną pozycję na forum międzynarodowym, jej granice są bezpieczne, nie jest narażona na żadne zewnętrzne niebezpieczeństwo. Tak więc dawny heroiczny patriotyzm odchodzi do lamusa, a jego miejsce zajmuje ideologia jednostki i rodziny. We wszelkiego rodzaju mediach od jakiegoś już czasu pojawia się publicystyczny bojkot, przeważnie ze strony ‘starszego pokolenia’, wymierzony w ludzi młodych, którzy nierzadko żyją myśląc tylko o sobie i najbliższych, przepełnieni wewnętrznym egoizmem. Nawołuje się ich do aktywnego uczestnictwa w życiu politycznym, udzielania się społecznie czy charytatywnie, nie bycia obojętnym na wydarzenia w kraju. Natomiast karci się ich dążenia do lepszego i godnego życia oraz nastawienie, które moim zdaniem jest poprawne, że jeśli o siebie nie zadbają sami, to nikt im w tym nie pomoże. Jednak taka jest mentalność młodego społeczeństwa. Odpowiedzialność za ojczyznę plus życie własne i rodziny to niekiedy za wiele dla przeciętnego człowieka.

chyba jest dobrze :-)