Odpowiedzi

2010-01-19T16:26:08+01:00
2000 ha * 80% = 1600 ha
640 ha - 400 ha = 240 ha
1600 ha / 240 ha = 6,(6)
1 / 6,(6) = 0,(15)

Odp. 15% pól uprawnych przeznaczono pod szkółkę leśną.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:32:14+01:00
Obszar o powierzchni 2000ha w 80% zajmują pola uprawne,a resztę-łąki.
Na łąkach i części obszaru pól założono szkółkę leśną o powierzchni 640ha.Jaki procent pól uprawnych przeznaczono pod szkółkę leśną?

2000ha=100%
x ha=80%

x =2000*80:100 = 1600 ha - obszar który zajmuja pola uprawne

2000 - 1600 = 400 ha - obszar ktory zajmuja łąki

jaką część pól uprawnych przeznaczono na szkolkę leśną

640ha - 400 ha = 240 ha

przeznaczono 240 ha pol uprawnych.liczymy jaki to % :

1600 ha = 100%
240 ha = x %

x = 240*100:1600
x=15%

odp. na szkółkę leśną przeznaczono 15 % pół uprawnych.
9 4 9
2010-01-19T16:32:57+01:00
0,8 * 2000 = 1600 ha - pola uprawne
2000ha - 1600ha = 400ha - łąki
640ha - 400 ha = 240ha
240 : 1600 * 100% = 15%
3 5 3