Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:33:00+01:00
Kod genetyczny jest uniwersalny, więc u wszystkich organizmów bez względu na stopień ich rozwoju, dany kodon wyznacza ten sam aminokwas.

Prawa Mendla – reguły przekazywania cech dziedzicznych.
Pierwsze prawo Mendla (prawo czystości gamet) – każda gameta posiada tylko jeden allel z danej pary alleli genu.
Drugie prawo Mendla (prawo niezależnej segregacji cech) – geny należące do jednej pary alleli są dziedziczone niezależnie od genów należących do drugiej pary alleli.
38 2 38
2010-01-19T16:34:29+01:00
Kod genetyczny jest uniwersalny, więc u wszystkich organizmów bez względu na stopień ich rozwoju, dany kodon wyznacza ten sam aminokwas.


Tutaj jest trochę o Prawie Mendla:
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/biologia/genetyka/18792-prawa_mendla.html

i tutaj:

http://portalwiedzy.onet.pl/36770,,,,mendla_prawa,haslo.html


LICZĘ NA NAJ
pozdro
35 1 35
2010-01-19T16:38:06+01:00
Kod genetyczny jest uniwersalny - sposób jego zapisywania oraz odczytywania jest podobny u wszystkich organizmów.

I Prawo Mendla - prawo czystości gamet
Do gamet przechodzi zawsze tylko jeden allel genu odpowiedzialnego za daną cechę. W zygocie zaś spotykają się oba allele - jeden pochodzący od matki, drugi od ojca.

II Prawo Mendla - niezależnej segregacji cech
Jeżeli organizmy różnią się dwiema lub więcej cechami, to cechy te dziedziczą się w sposób niezależny od siebie, tworząc w kolejnych pokoleniach dowolne kombinacje.
82 1 82