Układy równań
na forum internetowym "Sami o sobie" wpisało się 120 tys. osób. Twórca forum prześledził, że uczestników tego forum można podzielić na nudziarzy i fantastów, przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej. Ilu nudziarzy, a ilu fantastów zapisanych jest na tym forum?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:40:18+01:00
X-ilość nudziarzy
y-ilość fantastów
x+y=120 000
y=5x
5y+y=120 000
x=5y
6y=120 000
y=20 000
x=5*20 000
y=20 000
x=100 000
nudziarzy jest 100 tys a fantastów 20 tys
1 5 1
2010-01-19T16:47:28+01:00
Dane:
n-l. nudziarzy
f-l. fantastów
n,f =?
n=5f
n+f=120000
Rozwiązanie:
n=5f
n+f=120000
n=5f
5f+f=120000
n=5f
6f=120000/:
n=5f
f=20000
n=5*20000
f=20000
n=100000
f=20000