1. Podaj nazwę
a)pierwiastka leżącego w grupie 2, którego atomy najtrudniej oddają elektriny walencyjne.
b) pierwiastka leżącego w 16 grupie którego atomy najłatwiej przyjmują elektrony walencyjne.
2. Wyjaśnij dlaczego:
a) zdolność oddawania elektronów przez atomy zwiększa się w miarę zwiększania się numeru okresu w grupie
b) zdolność przyjmowania elektronów przez atomy zmniejsza się w miarę zwiększania się numeru okresu w danej grupie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:35:57+01:00
1a beryl,b tlen
2a bo leżą coraz dalej od jądra i działają na nie coraz mniejsze siły
2b bo siła magnetyczna atomu jest coraz mniejsza
6 4 6
2010-01-19T16:43:58+01:00
1.
a)BERYL
b)TLEN

2.
a)bo te pierwiastki leżą coraz dalej od jądra i działają na nie coraz mniejsze siły
b)bo siła magnetyczna atomu jest coraz mniejsza \


Ja tak mam w zeszycie od Chemi :))
14 4 14