W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie. W klasie III a jest 16 chłopców i stanowią oni 50% tej klasy, w klasie III b jest 7 chłopców i stanowią oni 25% tej klasy, a w klasie III c jest 12 chłopców i stanowią oni 48% tej klasy. Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-01-19T16:42:16+01:00
IIIa:
16 chłopców - 50%
16 dziewczyn- 50%
32 osoby
IIIb:
7 chłopców - 25%
21 dziewczyn - 75%
28 osób
IIIc:
12 chłopców - 48%
13 dziewczyn - 52%
25 osób
Wszystkie klasy III:
100 % - 85
dziewczyny - 50 - 58,823529411764705882352941176471 %
100 / 85 * 50 = 58,823529411764705882352941176471

Odp. Dziewczyny stanowią 58,823529411764705882352941176471 % tej szkoły.
Najlepsza Odpowiedź!
  • ayuu
  • Rozwiązujący
2010-01-19T16:45:51+01:00

IIIa
chłopcy =50%=16
dziiewczyny=50%=16

IIIb
chlopcy=25%=7
dziewczyny
25%=7
100%=x

x=700/25
x=28

28-7=21
IIIc
chlopcy=48%=12
dziewczyny=

100%=x
48%=12

x=1200/48
x=25

25-12=13

Klasy III

16+16+7+21+12+13=85

dziewczyny

16+21+13=50

100%=85
x=50

x=5000/85
x=ok. 58,8%