A)Suma trzech liczb wynosi 61. Druga liczba jest 5 razt wueksza od pierwszej a trzecia o 2 mniejsza od pierwszej.
Jakie to liczby??
Pierwsza liczba
druga liczba
trzecia liczba
Równanie


Druga liczba
Trzecia liczba
Odp:


b) Suma trzech lczb wynosi 47. Druga liczba jest 2 razy wieksza od pierwszej a trzecia jest o 3 mniejsza od drugiej
jakie to liczby??

Pierwsza liczba
Druga liczba
Trzecia liczba


Druga liczba
trzecia liczba
Odp:

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T16:46:36+01:00
A) x - pierwsza liczba
x*5 - druga liczba
x-2 - trzecia liczba

x+5x+x-2 = 61
7x=61+2
7x=63|/7
x=9

Pierwsza liczba to 9
Druga liczba (9*5=45) to 45
Trzecia liczba to (9-2=7) to 7
Spr: 45+7+9 = 61

b) x - pierwsza liczba
2*x - druga liczba
2x-3 - trzecia liczba

x+2x+2x-3=47
5x=47+3
5x=50|/5
x = 10

Pierwsza liczba to 10
Druga liczba ( 2*10=20) to 20
Trzecia liczba (2*10-3 = 17) to 17

Spr: 10+20+17 = 47

;))
2010-01-19T16:48:02+01:00
X+5x+x-2=61
7x=63
x=9

pierwsza liczba: 9, druga liczba: 45, trzecia liczba: 7

x+2x+2x-3=47
5x=50
x=10
pierwsza liczba: 10, druga liczba: 20, trzecia liczba: 17
2010-01-19T18:08:15+01:00
A) dane
łącznie: 61
I liczba: x
II liczba: 5x
III liczba: x-2

x+5x+x-2=61
7x=63/÷7
x=9

odp. I liczba:9
II liczba: 5×9=45
III liczba: 9-2=7

b)a) dane
łącznie: 47
I liczba: x
II liczba: 2x
III liczba: 2x-3

x+2x+2x-3=47
5x=50/÷5
x=10

odp. I liczba:10
II liczba: 2×10=20
III liczba: 2×10-3=20-3=17