Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-04-06T17:15:33+02:00
Witamina a - jaja jagody , wotroba , masło , ser , sałata , pomidory , marchew , groszek zielony, owoce . d -Tran, wątroba, masło, jaja, mleko, mięso.e -
orzeszki włoskie i ziemne, kiełki pszenicy, mąka pełnoziarnista, mleko, brukselka i inne zielonolistne warzywa, owoce dzikiej róży, orzechy laskowe, kwiaty lipy, algi, oleje roślinne (sojowy, kukurydziany, słonecznikowy).
k -Brokuły, rzepa, szpinak, sałata, kapusta właściwa, lucerna, morszczyn, awokado, brzoskwinie, ziemniaki, jaja, jogurt, ser, wątroba, olej sojowy i szafranowy, tran z wątroby ryby
b - Mięso, wątroba, jaja, drożdże, owoce strączkowe, chleb razowy, mleko.
b2-Jaja, wątroba, ser chudy, migdały, grzyby, dziczyzna, zielone części warzyw, łosoś, pstrąg, makrela, pieczywo pełnoziarniste, małże, fasola, groch, soja, mleko, jogurt, kefir, maślanka, drożdże i orzechy włoskie.
b3- Wątroba, chude mięso, serca, drób, ryby, fasola, groch, drożdże piwne, masło orzechowe, odtłuszczone mleko, ser, soja, orzechy, suszone brzoskwinie, pełne ziarno, migdały, grzyby. Stosowanie leków
c- Ziemniaki, kapusta kiszona, owoce dzikiej róży, czarne jagody, maliny, jeżyny, owoce cytrusowe, papryka, brukselka, kapusta, cebula, szpinak, brokuły, kalarepa, jabłka, soja, pomidory, karczochy.
2009-04-06T17:18:45+02:00
A - występują: żółte warzywa i owoce, mleko, przetwory mleczne, żółtko jaja, wątroba, masło wpływa: wzrok
B₁ - otręby, chleb razowy, rośliny strączkowe, mleko, żółtka jaj, drożdże, mięso wieprzowe wpływa: układ nerwowy
B₂ - wątroba, mięso, jaja, mleko, - skóra
PP - wątroba, mięso, rośliny strączkowe. produkty zbożowe. - układ nerwowy
C - owoce cytrusowe, czarna porzeczka, kapusta, szpinak, natka pietruszki, ziemniaki, papryka, sałata - przeciw szkorbutowi
D - wątroba ryb, żółtka jaj, mleko , masło - przeciw krzywicy
K - zielone jarzyny wątroba - krew