Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T18:56:19+02:00
Na postawie wzoru
y=ax²+bx+c
układamy 4 układy równań (za x i y podstawiamy dane z zadania) czyli punkty A=(2,0) B= (-2,6) i C= (-2,0) D= (0,6).

0=a*2²+b*2+c
6=a*(-2)²+b*(-2)+c
0=a*(-2)²+b*(-2)+c
6=a*0²+b*0+c


bierzemy to wszystko w klamerkę
rozw. ukł. np dwa pierwsze metodą post. lub przeciwnych współczynn.

no i dostajemy a; b; c i postawiamy pod wzór: y=x²+bx+c



2009-09-29T18:57:16+02:00