Odpowiedzi

2010-01-19T17:01:43+01:00
X-ilość uczniów, y-suma wieku uczniów, układ równań metodą podstawiania
(y-17)/(x-1)=10
y/x=11

y-17=10x-10
y=11x

y-10x=7
y=11x

11x-10x=7
y=11x

x=7
y=77 Składa się z 7 osób
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:14:22+01:00
W pewnej grupie uczniów średnia wieku wynosi 11 lat. Najstarsza osoba ma 17 lat, a średnia wieku pozostałych osób wynosi 10 lat.
Z ilu uczniów składa się grupa ?

x- ilość uczniów
a- suma wieku x uczniów

11=a/x |*x
10=(a-17)/(x-1) |*(x-1)

11x=a
10x-10+17=a

11x=10x+7
x=7

odp: grupa składa się z 7 uczniów
3 3 3