Bilet normalny z Gdyni Głównej Osobowej do Czerska przez Tczew kosztuje 18zł 30 gr . Michał podróżował ze swoim psem Tofikiem . Chłopcu przysługuje ⅖ zniżki , a Tofikowi ⁹/₁₀. Oblicz łączny koszt podróży Michała z Tomfikiem do Czerska ?? szybko

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:00:03+01:00
18,30*2/5=7,32
18,30-7,32=10,98
18,30*9/10=16,47
18,30-16,47=1,83
10,98+1,83=12,81
Odp.Michał z Tofikiem zapłacili 12,81 za bilety do Czerska
2010-01-19T17:01:29+01:00
18zł30gr:5=3.66zł
3.66*2=7.32-tyle byla zniżka dla chłopca
18.30-7.32=10.98zł-tyle zapłacił chłopiec za bilet
18.30zł:10=1.83zł
1.83*9=16.47zł-tyle jest zniżki dla psa
1.83-tyle zapłacił chłopiec za bilet dla psa.
10.98+1.83=12.81zł-tyle zapłacił za oba bilety