1- W ogrodzie zoologicznym jest 800 zwierząt.20% wszystkich zwierząt stanowią drapieżniki.Ile jest drapieżników w tym ZOO?
2 - Krew stanowi 8% wagi ciała człowieka.Ile krwi zwiera organizm nastolatka ważącego 50kg.??
3 - Masa suszonych grzybów wynosi 5% masy grzybów świeżych.Janek zabrał 2kg borowików.Ile będą ważyły po ususzeniu?
proszę o odpowiedź.;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:03:39+01:00
1. 800 - 100%
x - 20 %

x = (800 × 20%) ÷ 100%
x = 160

Odp. W tym ZOO znajduje się 160 drapieżników.

2. 50 kg - 100%
x - 8%

x = (50 kg × 8%) ÷ 100%
x = 4 kg

Odp. Organizm nastolatka ważącego 50 kg zawiera 4 kg krwi.

3. 2 kg - 100%
x - 5%

x = (2 kg × 5%) ÷ 100%
x = 0,1 kg

Odp. Po ususzeniu grzyby będą ważyły 0,1 kg.
8 4 8
2010-01-19T17:44:12+01:00
1. 20%*800=160
2. 8%*50=4
3. 5*2=0,1

2 5 2