Odpowiedzi

2010-01-19T17:09:33+01:00
Brzeg - linia zetknięcia się lądu z wodą.
amazonka - rzeka Ameryki Południowej o największym średnim przepływie na Ziemi oraz druga na świecie pod względem długości.
jesiotr - nie wiem
kaspijskie - bez pływowe słone jezioro reliktowe w Azji i w niewielkiej części w europie.
atlas - zbiór map, wydany najczęściej w postać książek,a obecnie także w postać multimedjalnej

mam nadzieję ze jakoś pomogłam^^
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:11:24+01:00
1. Europa - Wołga
2. Azja - Jangcy
3. Afryka - Nil
4. Australia - Murray
5. Ameryka Płn. - Mackenzie
6. Ameryka Płd. - Amazonka
7. Antarktyda - nie ma rzeki.


Brzeg - miejsce gdzie ląd spotyka się z wodą.
Amazonka - rzeka , która ma największe dorzecze. Druga co do wielkości na świecie.
Jesiotr- ryba wędrowna pokryta rzędami kostnych łusek
Kaspijskie - np. Morze . Nazwa zbiornika wodnego
Atlas - pasmo górskie w Płn. zachodniej Afryce
2010-01-19T17:22:04+01:00
1.
ameryka pólnona -Missisipi
ameryka południowa-Amazonka
Afryka-Nil
europa-Wołga
azja-Jangcy
australia i oceania-Murray-Darling
antarktyda-Onyx
2

Amazonka – rzeka Ameryki Południowej o największym średnim przepływie na Ziemi oraz druga na świecie pod względem długości. Amazonka posiada największe na świecie dorzecze i największe zasoby wodne. Dlatego też w jej dorzeczu wyrastają największe lasy tropikalne. Nazwa najprawdopodobniej pochodzi od błędnie tłumaczonej nazwy amacunu – "niedźwiedź wodnych chmur", którą rozpropagował w Europie, po roku 1540 Hiszpan Francisco de Orellana, który jako pierwszy przepłynął rzekę z And do ujścia.

jesiotr – w znaczeniu potocznym – duża ryba wędrowna o skórze pokrytej rzędami kostnych płytek, przedstawiciel ryb jesiotrokształtnych, zwykle z rodziny jesiotrowatyc bezodpływowe słone jezioro reliktowe w Azji i w niewielkiej części w Europie. Jest największym jeziorem świata z powierzchnią wynoszącą ok. 370 tys. km2