Odpowiedzi

2010-01-19T17:03:30+01:00
Epc = m * g * h

Dane :
h = 10 m
Epc = 1 MJ

To szukasz tylko masy, bo g zawsze jest 10N ( 10 m/s² inaczej )

Przekształcasz wzór

Epc = m * g * h / gh
m = Epc/ g*h

m = 100 000 J / 10 N * 10 m
m = 1000 kg
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T20:15:45+01:00
1MJ = 1 000 000 1 MEGA = 1 MILION A NIE 100 000
Ep=mgh
1MJ = m×10m/s²×10m
1MJ = m×100
m = 1000000/100
m = 10 000kg -> 10ton
10 4 10