Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:06:34+01:00
MgO = 24+16=40u
Mg=24u
O=16u

24/40 * 100%=60%-zawartość magnezu
100%-60%=40%-zawartość tlenu
1 5 1
2010-01-19T17:07:35+01:00
MgO - tlenek magnezu o masie 16+24=40 g/mol

16 g tlenu - x%
40 g tlenku - 100%
x=16*100 / 40 = 40%

24 g magnezu - x%
40 g tlenku - 100%
x=24*100 / 40= 60%

Magnez stanowi 60%, a tlen 40%
1 5 1
2010-01-19T22:31:29+01:00
MgO
masa Mg= 24g
masa O= 16g
masa MgO= 40g

skład % magnezu

40g- 100%
24g- x

x= 60%

skład % tlenu

40g- 100%
16g- x

x= 40%
2 5 2