Odpowiedzi

2010-01-19T18:10:58+01:00
Liczymy miarę trzeciego kąta w trójkącie wyjściowym
180-(64+80)=180-144=36
więc podpunkt a) jest prawdziwy, a podpunkt b) nie jest prawdziwy
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T18:11:36+01:00
Wystarczy obl trzeci kąt i zobaczyć czy kąty z zad a i b mają taką samą miarę jak katy z polecenia. cecha kkk

w poleceniu:
64°, 80°
trzeci kąt= 180°-64°-80°=36°

a) 36°, 64°
trzeci kąt = 180°- 36°-64° = 80°
kąty takie same jak w poleceniu TRÓJKĄTY SĄ PODOBNE

b) 80°, 34°
trzeci kąt = 180°- 80°-34°= 66°
Kąty są różne, TRÓJKĄTY NIE SĄ PODOBNE
1 5 1