Wykonaj działania
a) -(x+4)+(x-5)
b) 1-(t+p)-(t-2)
c) -(-y+2)+(-2y-4)
_____________________________________________________________
Zapisz w jak najprostszej postaci.
a) (a+b)-(2a-b)-(a-2b)
b) (3x-y+1)-(x+y)+(y-x)
c) -(kx+ny)-(3kx+2ny)+(5kx-3ny)
d) (2ab+a+3)-(3ab-a+3)
e) (4x²-3x)-(x+0,1x²)-(x²-0,1x)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:22:36+01:00
A) -x-4+x-5= -9
b) 1-t-p-t+2= -p-2t+3
c) y-2-2y-4= -3y-6


a) a+b-2a+b-a+2b=-2a+4b
b) 3x-y+1-x-y+y-x= x-y+1
c) -kx-ny-3kx-2ny+5kx-3ny= kx-6ny
2010-01-19T17:24:30+01:00
A) -9
b) -p-2t+3
c) -y-6

a) -2a+4b
b) x-y+1
c) kx-6ny
d) 2a-ab
e) 2.9x²-3.9x