Odpowiedzi

2010-01-19T17:25:38+01:00
( Kla x-3y=5
mra)4x-y=x+3
{x=5+3y
{3x-y=3

3(5+3y)=3
6y=12/:6
y=2
x=5+3x2=11



(Kla 5x+y=9
mra)-5x-y=-9

{y=9-5x
{-5x-y=-9

-5x-9-5x=-9
-5x+9+5x=-9
0=0
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:26:04+01:00
Zad1 wyliczasz sobie z pierwszego rownania naprzyklad x i podstawiasz do drugiej czesci ukladu czyli masz

( Kla x-3y=5
mra)4x-y=x+3

(kla x= 5+3y
mra)4x-y=x+3

4(5+3y) - y= 5+3y +3
20+ 12y-y= 8+3y
12= -8y
y= - 1,5
x= 5+ 3*(-1,5) = 5- 4,5 = 0,5

zad2 tutaj robisz tak samo

(Kla 5x+y=9
mra)-5x-y=-9

y= 9 - 5x

-5x -9+5x= -9
-9=-9
uklad zawsze spelniony


mam nadzieje ze jest dobrze , daj znac ;]
2010-01-19T17:27:09+01:00
[x-3y=5
[4x-y=x+3

[x=5+3y
[3x-y=3

3(5+3y)=3
6y=12/:6
y=2
x=5+3x2=11

[5x+y=9
[-5x-y=-9

[y=9-5x
[-5x-y=-9

[-5x-9-5x=-9
[-5x+9+5x=-9
0=0