Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:23:16+01:00
Z pochodzenia jak wszyscy pierwsi chrześcijanie był Żydem. Zwierzchnik grupy nazywanej hellenistami. Szczepan, odcinając chrystianizm od kultu jerozolimskiego, stworzył warunki jego powszechnego krzewienia. Pragnął oczyścić judaizm i zreformować go przez powrót do źródeł (z wyjątkiem przykazań dotyczących świątyni i kultu ofiarnego) i dlatego zerwał z jego instytucją. Zginął w 36 roku ukamienowany przez miejscową społeczność żydowską w Jerozolimie.
10 3 10
2010-01-19T17:23:38+01:00
Świety Szczepan pierwszy męczennik . żył w 1 w n.e. z Palestyny . został ukamieniowany za głoszenie Prawdy o Bogu
11 1 11
2010-01-19T17:23:52+01:00
Http://www.ekumenizm.pl/content/article/20081227194954678.htm

http://www.apaulo.org.pl/sw_Szczepan.html
7 3 7