Odpowiedzi

2010-01-19T17:28:09+01:00
Obliczam długość boku trójkąta równoramiennego:
a=36,5/3=12,1(6)
obwód trójkąta równoramiennego to:
O=2a+x, gdzie x jest podstawą
32,5=24,(3)+x
x≈8,2 cm
2010-01-19T17:29:04+01:00
Ortojka tea rownobocznego = 3a

3a=36,5/:3
a=12 1/6

Orownoramiennego - 2*12 1/6 + x=32,5
24⅓+x=32½
x=8 1/6

Nie jestem co do tego pewnien ale chyba tak ;]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:32:10+01:00
Trójkąt równoboczny czyli taki co ma wszystkie boki równe czyli:
36.5:3(3 boki)= 12.6
potem
32,5-12.6x2(ponieważ trójkąt równoramienny ma 2 boki takie same)=7.3

długość podstawy tego trójkąta wynosi 7.3 cm:)