Odpowiedzi

2010-01-19T17:40:26+01:00
A=? ( krótszy bok)
b=6 cm ( przekatna)
c=10 cm ( dłuższy bok)

a²+b²=c²
a²+6²=10²
a²+36=100
a²=100-36
a²=64
a=√64
a=8

Ob= 2a+2b
Ob=2*8+2*6=16+12=28 (cm)

Odp. Obwód wynosi 28 cm.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:47:03+01:00
A,b-boki równoległoboku
a=10cm
b=?
d- przekątna równoległoboku
d=6cm
stosuję twierdzenie Pitagorasa
6²+b²=10²
36+b²=100
b²=64
b=8 cm

Obw.=2a+2b
Obw.=2×10+2×8=20+16=36cm