Odpowiedzi

2010-01-19T17:39:15+01:00
X - lata panowania
y - lata życia króla

x-5=1/4(y-5)
x+9=1/2(y+9)

x-5=1/4y-5/4|*4
x+9=1/2y+9/2|*2

4x-20=y-5
2x+18=y+9

4x-y=15
2x-y=-9|*(-1)

4x-y=15
-2x+y=9

2x=24|:2
x=12

4*12-y=15
-y=15-48
-y=-33|:(-1)
y=33

Odp: Król żył 33 lata a panował 12 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:41:32+01:00
Y-ile panowal
x-ile zyl

{y-5=1/4x
{y+9=1/2x

y=1/4x + 5
1/4x+5+9=1/2x /x4
x+20+36=2x
x=56
y=1/4(56)+5=19

Zyl 56 lat a panowal 19