Odpowiedzi

2010-01-19T17:46:09+01:00
Ropa naftowa przetwarzana jest na benzynę, olej opałowy , olej napędowy. Dzieęki ropie naftowej działa transport. Dzieki olejowi napędowemu(ropie) działa ogrzewanie mieszkań. Gospodarka całego świata oparta jest na ropie naftowej . Ropa naftowa służy również do produkcji całej gamy produktów np. kosmetyków, leków, barwników, materiałów wybuchowych, nawozów sztucznych, włókien sztucznych .
18 3 18
  • Logi
  • Początkujący
2010-01-19T17:48:01+01:00
Ropa naftowa moze nam słuzyc do wielu użądzeń np w blokach pali sie lub rozpala w piecu ropom samochody są na rope ,.
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:48:14+01:00
Co tu dużo mówić...
Ropa naftowa jest głównym źródłem zaspokajania potrzeb ludzkości na energię, co nadało jej przydomek "czarnego złota".
To z niej otrzymujemy benzynę, by napędzić nasze automobile, oleje smarowe i silnikowe.
Przetwarzając ją otrzymujemy także substraty do produkcji innych artykułów i substancji, jak np. kosmetyki, tworzywa, środki piorące.
Cena ropy w ostatnich latach wzrosła bardzo znacznie, co namawia do uniezależnienia się od niej, lecz w obecnym świecie nie jest to osiągalne.
Ropa naftowa jest dookoła nas, a gdyby jej zabrakło, upadłoby wiele gałęzi przemysłu, co prowadziłoby do kolejnych kryzysów.
Bez ropy człowiek jest nikim.

źródło: własna biblioteczka
17 4 17