Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:40:24+01:00
Graniastoslup prawidlowy to taki ktory ma w podstawie figure foremna w tym przypadku jest to czworobok foremny czyli poprostu kwadrat ;]

zatem
Pc = 2Pp + 4Pb

Pc- pole calkowite
Pp- pole podstawy
Pb- pole boczne

Pc = 2 * 4*4 +4 * 8*4 = 32 + 128 = 160 jednostki kwadratowe


mam nadzieje ze pomoglem ;p
1 1 1
2010-01-19T17:42:16+01:00
2010-01-19T17:52:07+01:00
Pc- pole powierzchni całkowitej
Ppb- pole powierzchni bocznej
Pp- pole podstawy
Psb- pole ściany bocznej

Pp=a^2=4^2=16
Ppb=4*Psb=4*a*h=4*4*8=128
Pc=2*Pp+Ppb=2*(a^2)+4*(a*h)
Pc=2*16+128=160.