Z podanych równań wyznacz Y , tzn. tak przekształć równanie , aby po jednej stronie występowała tylko jedna litera Y.

A) 4x+2y=1
(wiem tylko tyle że rozwiązanie ma być: y=1/2-2x)

B) 6x-2/3y=2
(a tu ma być rozwiązanie: y=9x-3)

Ale nie wiem jak do tego dojść :-)
Ktoś pomoże????Tylko jak najszybciej,z góry dziękuję ;-)
Aha i najlepszą odpowiedź wynagrodzę :D

3

Odpowiedzi

2010-01-19T17:46:07+01:00
4x+2y=1
2y=-4x+1/:2
y=-2x+0,5

6x-2/3y=2
-2/3y=-6x+2/:-2/3
y=4x+1 1/3
2 3 2
2010-01-19T17:47:11+01:00
A) 4x + 2y = 1
2y = 1 - 4x / :2
y = 1/2 - 2x

B) 6x - 2/3y = 2
- 2/3y = 2 - 6x / -3
2y = -6 + 18x / :2
y = -3 + 9x
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T17:47:24+01:00
A)
4x+2y=1 /przenosimy 4x na drugą stronę
2y=1-4x /dzielimy na 2
y=1/2-2x

B)
6x-2/3y=2 /przenosimy 6x na drugą stronę
-2/3y=2-6x / mnożymy obustronnie przez -3, żeby wyciągnąćy i pozbyć sie ułamka
2y=-6+18x / dzielimy obustronnie przez 2
y=9x-3
1 5 1